Založ si blog

Návrh na vyriešenie kauzy Váhostav

Slovenskom otriasa kauza Váhostav a jeho amorálnej reštrukturalizácie, na ktorú majú doplatiť hlavne malí subdodávatelia a živnostníci. Vláda a parlament horúčkovite riešia, ako sa s tým vysporiadať. Opozícia obviňuje vládu, vláda – opozíciu. Čas však beží a riešenia, ktoré sa navrhujú sa mi zdajú chaotické, splašené. Sú to riešenia šité horúcou ihlou, na poslednú chvíľu.
Je naprosto jasné, že zákon o reštrukturalizácii je zle napísaný a zneužívaný. Ako ho rýchlo opraviť? Myslím si, že je to vysoko odborná záležitosť, ktorá potrebuje svoj čas a odborníkov a nie splašených neodborných politikov konajúcich pod tlakom.
Preto tvrdím, že akékoľvek rýchle riešenie v tejto otázke nebude dobré. Ako teda riešiť Váhostav, tak aby sa zabránilo jeho reštrukturalizácii v súčasnej podobe?

Tu je návrh riešenia:

1/ Parlament by mal s okamžitou platnosťou zrušiť (alebo pozastaviť) platnosť zákona o reštrukturalizácii. Alebo aspoň tých častí zákona, ktoré sa týkajú reštrukturalizácie. Takto by sa zastavili všetky prebiehajúce amorálne reštrukturalizácie. Nie len reštrukturalizáciu Váhostavu.
2/ Veritelia Váhostavu by mali spoločnosť Váhostav posunúť do konkurzu.
3/ Vláda má prostriedky na to, aby Váhostav v konkurze kúpila za slušnú cenu, ako celok – celú firmu očistenú od záväzkov. Nasadila by do firmy krízový management, ktorý by sa postaral o ďalšie fungovanie spoločnosti, zachovanie zamestnanosti a plnenie svojich zákaziek. V podstate by tak firmu zoštátnila – bez záväzkov z minulosti.
4/ Správca konkurznej podstaty by z peňazí získaných predajom celej spoločnosti vyplatil veriteľov. Riadne by preveril pohľadávky, najmä zahraničných a schránkových firiem, aby fiktívne pohľadávky vylúčil z plnenia nárokov veriteľov.
5/ Po konsolidácii spoločnosti (tak o rok, či dva) by štát predal Váhostav a peniaze by sa mu tak vrátili. Nie je vylúčené, že by na tom štát ešte aj dobre zarobil.
6/ Parlament by získal čas na pokojné rokovanie o výsostne odbornej téme, ako je reštrukturalizácia.

Výhody tohto riešenia:
A/ veritelia Váhostavu by získali slušné plnenie svojich záväzkov.
B/ majitelia Váhostavu by prišli o spoločnosť.
C/ Váhostav by ostal ako plne funkčná spoločnosť, schopná stavať aj náročné stavby.
D/ Zachovala by sa zamestnanosť v spoločnosti.

Doprava v Bratislave – 2 – Projekt Filiálka

12.01.2017

Vo svojom predchádzajúcom blogu: Doprava v Bratislave – 1 – Železnica, som predstavil návrh, ako by sa dal efektívne zmodernizovať bratislavský železničný uzol tak, aby z toho mala úžitok viac »

Doprava v Bratislave – 1 – Železnica

11.10.2016

K napísaniu tohto príspevku ma priviedlo zúfalstvo mojich príbuzných, ktorí každé pracovné ráno a poobedie, sú nútení tráviť čas v zápchach, v uliciach Bratislavy. Tlačenica v MHD, dlhý viac »

Migračná vlna – 7 návrhov na riešenie

09.11.2015

Úvod: A/ Medzi základné príčiny migračnej vlny, okrem občianskej vojny v Sýrii a nestabilných vládnucich režimov, patria štedré sociálne a azylové systémy krajín, ako sú Nemecko, Francúzsko, viac »

dom, stavba, novostavba, zatepľovanie, zelená domácnostiam, rekonštrukcia

Podlažie rodinných domov nebude zdaňované

28.06.2017 17:50

Absurdná daň z podlažia, ktorú by zaviedla novela zákona o miestnych daniach nemá nakoniec podporu poslancov. O jej návrhu informoval v utorok denník Pravda.

hacker, útok, internet, bezpečnosť, hackeri, dáta, krádež, malvér

Útok na Slovensko.sk by ochromil firmy

28.06.2017 17:34

Už od soboty 1. júla začne štátna správa komunikovať so všetkými podnikateľmi výlučne elektronicky.

František Imrecze

Imrecze bude šéfovať európskej organizácii, združujúcej 44 daňových správ

28.06.2017 17:29

Prezident finančnej správy František Imrecze sa stal prezidentom európskej organizácie daňových správ Intra-European Organisation of Tax Administrations (IOTA).

STK, kontrola

Staníc STK bude viac, pokuty pre vozidlá bez kontroly nižšie

28.06.2017 17:00

Trh prevádzkovateľov staníc technickej kontroly a pracovísk emisnej kontroly sa bude liberalizovať. Zároveň sa zníži výška pokút pre autá bez kontroly.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 22
Celková čítanosť: 93198x
Priemerná čítanosť článkov: 4236x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy