Založ si blog

Návrh na vyriešenie kauzy Váhostav

Slovenskom otriasa kauza Váhostav a jeho amorálnej reštrukturalizácie, na ktorú majú doplatiť hlavne malí subdodávatelia a živnostníci. Vláda a parlament horúčkovite riešia, ako sa s tým vysporiadať. Opozícia obviňuje vládu, vláda – opozíciu. Čas však beží a riešenia, ktoré sa navrhujú sa mi zdajú chaotické, splašené. Sú to riešenia šité horúcou ihlou, na poslednú chvíľu.
Je naprosto jasné, že zákon o reštrukturalizácii je zle napísaný a zneužívaný. Ako ho rýchlo opraviť? Myslím si, že je to vysoko odborná záležitosť, ktorá potrebuje svoj čas a odborníkov a nie splašených neodborných politikov konajúcich pod tlakom.
Preto tvrdím, že akékoľvek rýchle riešenie v tejto otázke nebude dobré. Ako teda riešiť Váhostav, tak aby sa zabránilo jeho reštrukturalizácii v súčasnej podobe?

Tu je návrh riešenia:

1/ Parlament by mal s okamžitou platnosťou zrušiť (alebo pozastaviť) platnosť zákona o reštrukturalizácii. Alebo aspoň tých častí zákona, ktoré sa týkajú reštrukturalizácie. Takto by sa zastavili všetky prebiehajúce amorálne reštrukturalizácie. Nie len reštrukturalizáciu Váhostavu.
2/ Veritelia Váhostavu by mali spoločnosť Váhostav posunúť do konkurzu.
3/ Vláda má prostriedky na to, aby Váhostav v konkurze kúpila za slušnú cenu, ako celok – celú firmu očistenú od záväzkov. Nasadila by do firmy krízový management, ktorý by sa postaral o ďalšie fungovanie spoločnosti, zachovanie zamestnanosti a plnenie svojich zákaziek. V podstate by tak firmu zoštátnila – bez záväzkov z minulosti.
4/ Správca konkurznej podstaty by z peňazí získaných predajom celej spoločnosti vyplatil veriteľov. Riadne by preveril pohľadávky, najmä zahraničných a schránkových firiem, aby fiktívne pohľadávky vylúčil z plnenia nárokov veriteľov.
5/ Po konsolidácii spoločnosti (tak o rok, či dva) by štát predal Váhostav a peniaze by sa mu tak vrátili. Nie je vylúčené, že by na tom štát ešte aj dobre zarobil.
6/ Parlament by získal čas na pokojné rokovanie o výsostne odbornej téme, ako je reštrukturalizácia.

Výhody tohto riešenia:
A/ veritelia Váhostavu by získali slušné plnenie svojich záväzkov.
B/ majitelia Váhostavu by prišli o spoločnosť.
C/ Váhostav by ostal ako plne funkčná spoločnosť, schopná stavať aj náročné stavby.
D/ Zachovala by sa zamestnanosť v spoločnosti.

Budúcnosť železnice na Slovensku – 2 – Regionálne a vysoko-rýchlostné trate

13.01.2018

Vo svojich predchádzajúcich blogoch som sa zaoberal modernizáciou železničného uzla v Bratislave, ako aj predstavou o vytvorení štyroch hlavných železničných ciest na Slovensku. Dnes chcem viac »

Budúcnosť železnice na Slovensku – 1 – Hlavné trate

06.09.2017

Vo svojich predchádzajúcich dvoch blogoch som sa zaoberal modernizáciou železničného uzla v Bratislave. Dnes chcem vysvetliť a napísať svoju predstavu, ako by mala vyzerať železnica na Slovensku. viac »

Doprava v Bratislave – 2 – Projekt Filiálka

12.01.2017

Vo svojom predchádzajúcom blogu: Doprava v Bratislave – 1 – Železnica, som predstavil návrh, ako by sa dal efektívne zmodernizovať bratislavský železničný uzol tak, aby z toho mala úžitok viac »

Andrej Babiš

Európska komisia nemieni dotovať firmy okolo Agrofertu

12.12.2018 22:49

Peniaze sa nebudú vyplácať, kým nebude objasnená situácia okolo možného konfliktu záujmov premiéra Babiša.

Tupolev Tu-160

Ruské strategické bombardéry lietali na Karibikom

12.12.2018 22:23

Bombardéry, ktoré v minulých dňoch prileteli do Venezuely, vykonali desaťhodinový let nad Karibským morom.

obrnené vozidlo

Maďarsko na ochranu trhov nasadilo obrnené vozidlá

12.12.2018 21:32

Spravodajský server Index.hu pôvodne pohyb vojenských vozidiel spájal s podvečerným protestom v uliciach Budapešti.

Mateusz Morawiecki.

Poľský premiér Morawiecki ustál hlasovanie o dôvere v parlamente

12.12.2018 20:03

Dolná komora parlamentu podržala Morawieckeho vo funkcii pomerom hlasov 231 k 181.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 24
Celková čítanosť: 255554x
Priemerná čítanosť článkov: 10648x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy