Založ si blog

Návrh na vyriešenie kauzy Váhostav

Slovenskom otriasa kauza Váhostav a jeho amorálnej reštrukturalizácie, na ktorú majú doplatiť hlavne malí subdodávatelia a živnostníci. Vláda a parlament horúčkovite riešia, ako sa s tým vysporiadať. Opozícia obviňuje vládu, vláda – opozíciu. Čas však beží a riešenia, ktoré sa navrhujú sa mi zdajú chaotické, splašené. Sú to riešenia šité horúcou ihlou, na poslednú chvíľu.
Je naprosto jasné, že zákon o reštrukturalizácii je zle napísaný a zneužívaný. Ako ho rýchlo opraviť? Myslím si, že je to vysoko odborná záležitosť, ktorá potrebuje svoj čas a odborníkov a nie splašených neodborných politikov konajúcich pod tlakom.
Preto tvrdím, že akékoľvek rýchle riešenie v tejto otázke nebude dobré. Ako teda riešiť Váhostav, tak aby sa zabránilo jeho reštrukturalizácii v súčasnej podobe?

Tu je návrh riešenia:

1/ Parlament by mal s okamžitou platnosťou zrušiť (alebo pozastaviť) platnosť zákona o reštrukturalizácii. Alebo aspoň tých častí zákona, ktoré sa týkajú reštrukturalizácie. Takto by sa zastavili všetky prebiehajúce amorálne reštrukturalizácie. Nie len reštrukturalizáciu Váhostavu.
2/ Veritelia Váhostavu by mali spoločnosť Váhostav posunúť do konkurzu.
3/ Vláda má prostriedky na to, aby Váhostav v konkurze kúpila za slušnú cenu, ako celok – celú firmu očistenú od záväzkov. Nasadila by do firmy krízový management, ktorý by sa postaral o ďalšie fungovanie spoločnosti, zachovanie zamestnanosti a plnenie svojich zákaziek. V podstate by tak firmu zoštátnila – bez záväzkov z minulosti.
4/ Správca konkurznej podstaty by z peňazí získaných predajom celej spoločnosti vyplatil veriteľov. Riadne by preveril pohľadávky, najmä zahraničných a schránkových firiem, aby fiktívne pohľadávky vylúčil z plnenia nárokov veriteľov.
5/ Po konsolidácii spoločnosti (tak o rok, či dva) by štát predal Váhostav a peniaze by sa mu tak vrátili. Nie je vylúčené, že by na tom štát ešte aj dobre zarobil.
6/ Parlament by získal čas na pokojné rokovanie o výsostne odbornej téme, ako je reštrukturalizácia.

Výhody tohto riešenia:
A/ veritelia Váhostavu by získali slušné plnenie svojich záväzkov.
B/ majitelia Váhostavu by prišli o spoločnosť.
C/ Váhostav by ostal ako plne funkčná spoločnosť, schopná stavať aj náročné stavby.
D/ Zachovala by sa zamestnanosť v spoločnosti.

Budúcnosť železnice na Slovensku – 2 – Regionálne a vysoko-rýchlostné trate

13.01.2018

Vo svojich predchádzajúcich blogoch som sa zaoberal modernizáciou železničného uzla v Bratislave, ako aj predstavou o vytvorení štyroch hlavných železničných ciest na Slovensku. Dnes chcem viac »

Budúcnosť železnice na Slovensku – 1 – Hlavné trate

06.09.2017

Vo svojich predchádzajúcich dvoch blogoch som sa zaoberal modernizáciou železničného uzla v Bratislave. Dnes chcem vysvetliť a napísať svoju predstavu, ako by mala vyzerať železnica na Slovensku. viac »

Doprava v Bratislave – 2 – Projekt Filiálka

12.01.2017

Vo svojom predchádzajúcom blogu: Doprava v Bratislave – 1 – Železnica, som predstavil návrh, ako by sa dal efektívne zmodernizovať bratislavský železničný uzol tak, aby z toho mala úžitok viac »

Klement Gottwald

Gottwaldov kameň z B. Bystrice skončil v základoch kravína

24.02.2018 14:49

Prvý česko-slovenský "robotnícky" prezident Klement Gottwald bol ešte pred začiatkom svojej politickej kariéry spätý aj s Banskou Bystricou.

Bratislava Parlament Schôdza andrej danko

Pre SNS je téma legalizácie drog uzavretá

24.02.2018 14:35

Podľa Andreja Danka sú klamstvom tvrdenia, že na Slovensku sú v súčasnosti zatváraní mladiství ľudia do väzenia za jednu cigaretu marihuany.

chorvátske rameno petržalka

Architekt Kováč: Vhodnou výstavbou je možné Petržalku humanizovať

24.02.2018 14:00

Dobudovaním električky by sa už čoskoro mala zmeniť jedna z ikonických častí Petržalky - okolie Chorvátskeho ramena. Od čias, keď sa uvažovalo o metre, leží ladom.

Vrtuľník Mi-17

Prvý z vyradených vrtuľníkov Mi-17 už plní svoje úlohy

24.02.2018 13:56

"Situácia okolo pozastavenia leteckej prevádzky vrtuľníkov Mi-17 v žiadnom prípade neohrozila obranyschopnosť SR," uviedla hovorkyňa rezortu obrany.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 24
Celková čítanosť: 108542x
Priemerná čítanosť článkov: 4523x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy