Založ si blog

Návrh na vyriešenie kauzy Váhostav

Slovenskom otriasa kauza Váhostav a jeho amorálnej reštrukturalizácie, na ktorú majú doplatiť hlavne malí subdodávatelia a živnostníci. Vláda a parlament horúčkovite riešia, ako sa s tým vysporiadať. Opozícia obviňuje vládu, vláda – opozíciu. Čas však beží a riešenia, ktoré sa navrhujú sa mi zdajú chaotické, splašené. Sú to riešenia šité horúcou ihlou, na poslednú chvíľu.
Je naprosto jasné, že zákon o reštrukturalizácii je zle napísaný a zneužívaný. Ako ho rýchlo opraviť? Myslím si, že je to vysoko odborná záležitosť, ktorá potrebuje svoj čas a odborníkov a nie splašených neodborných politikov konajúcich pod tlakom.
Preto tvrdím, že akékoľvek rýchle riešenie v tejto otázke nebude dobré. Ako teda riešiť Váhostav, tak aby sa zabránilo jeho reštrukturalizácii v súčasnej podobe?

Tu je návrh riešenia:

1/ Parlament by mal s okamžitou platnosťou zrušiť (alebo pozastaviť) platnosť zákona o reštrukturalizácii. Alebo aspoň tých častí zákona, ktoré sa týkajú reštrukturalizácie. Takto by sa zastavili všetky prebiehajúce amorálne reštrukturalizácie. Nie len reštrukturalizáciu Váhostavu.
2/ Veritelia Váhostavu by mali spoločnosť Váhostav posunúť do konkurzu.
3/ Vláda má prostriedky na to, aby Váhostav v konkurze kúpila za slušnú cenu, ako celok – celú firmu očistenú od záväzkov. Nasadila by do firmy krízový management, ktorý by sa postaral o ďalšie fungovanie spoločnosti, zachovanie zamestnanosti a plnenie svojich zákaziek. V podstate by tak firmu zoštátnila – bez záväzkov z minulosti.
4/ Správca konkurznej podstaty by z peňazí získaných predajom celej spoločnosti vyplatil veriteľov. Riadne by preveril pohľadávky, najmä zahraničných a schránkových firiem, aby fiktívne pohľadávky vylúčil z plnenia nárokov veriteľov.
5/ Po konsolidácii spoločnosti (tak o rok, či dva) by štát predal Váhostav a peniaze by sa mu tak vrátili. Nie je vylúčené, že by na tom štát ešte aj dobre zarobil.
6/ Parlament by získal čas na pokojné rokovanie o výsostne odbornej téme, ako je reštrukturalizácia.

Výhody tohto riešenia:
A/ veritelia Váhostavu by získali slušné plnenie svojich záväzkov.
B/ majitelia Váhostavu by prišli o spoločnosť.
C/ Váhostav by ostal ako plne funkčná spoločnosť, schopná stavať aj náročné stavby.
D/ Zachovala by sa zamestnanosť v spoločnosti.

Budúcnosť železnice na Slovensku – 1 – Hlavné trate

06.09.2017

Vo svojich predchádzajúcich dvoch blogoch som sa zaoberal modernizáciou železničného uzla v Bratislave. Dnes chcem vysvetliť a napísať svoju predstavu, ako by mala vyzerať železnica na Slovensku. viac »

Doprava v Bratislave – 2 – Projekt Filiálka

12.01.2017

Vo svojom predchádzajúcom blogu: Doprava v Bratislave – 1 – Železnica, som predstavil návrh, ako by sa dal efektívne zmodernizovať bratislavský železničný uzol tak, aby z toho mala úžitok viac »

Doprava v Bratislave – 1 – Železnica

11.10.2016

K napísaniu tohto príspevku ma priviedlo zúfalstvo mojich príbuzných, ktorí každé pracovné ráno a poobedie, sú nútení tráviť čas v zápchach, v uliciach Bratislavy. Tlačenica v MHD, dlhý viac »

Mateusz Morawiecki

Musíme hájiť svoje národné záujmy, vyhlásil nový premiér

12.12.2017 22:31

Poľský diel podľa čerstvého premiéra výborne pasuje do európskeho puzzle, ale nesmie sa tam strkať zlým smerom alebo nasilu.

KĽDR, raketa, Kim Čong-un

Kimov režim pácha zločiny proti ľudskosti, zhodujú sa renomovaní právnici

12.12.2017 20:57

Správa právnikov je založená na výpovediach prebehlíkov a expertov.

Baník

Bane idú zatvoriť, Brusel nám to vynahradí

12.12.2017 20:00

Na Slovensku sa to týka hornej Nitry, kde sa fára hnedé uhlie a vyrába dotovaná elektrina.

putin

Putin je podľa Kremľa pravidelným čitateľom Trumpových tweetov

12.12.2017 19:14

Ruský prezident Twitter nepoužíva, k občanom sa priamo obracia zriedka. Využíva potom tradičné médiá, najmä televíziu.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 23
Celková čítanosť: 98807x
Priemerná čítanosť článkov: 4296x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy