Návrh na vyriešenie kauzy Váhostav

Slovenskom otriasa kauza Váhostav a jeho amorálnej reštrukturalizácie, na ktorú majú doplatiť hlavne malí subdodávatelia a živnostníci. Vláda a parlament horúčkovite riešia, ako sa s tým vysporiadať. Opozícia obviňuje vládu, vláda – opozíciu. Čas však beží a riešenia, ktoré sa navrhujú sa mi zdajú chaotické, splašené. Sú to riešenia šité horúcou ihlou, na poslednú chvíľu.
Je naprosto jasné, že zákon o reštrukturalizácii je zle napísaný a zneužívaný. Ako ho rýchlo opraviť? Myslím si, že je to vysoko odborná záležitosť, ktorá potrebuje svoj čas a odborníkov a nie splašených neodborných politikov konajúcich pod tlakom.
Preto tvrdím, že akékoľvek rýchle riešenie v tejto otázke nebude dobré. Ako teda riešiť Váhostav, tak aby sa zabránilo jeho reštrukturalizácii v súčasnej podobe?

Tu je návrh riešenia:

1/ Parlament by mal s okamžitou platnosťou zrušiť (alebo pozastaviť) platnosť zákona o reštrukturalizácii. Alebo aspoň tých častí zákona, ktoré sa týkajú reštrukturalizácie. Takto by sa zastavili všetky prebiehajúce amorálne reštrukturalizácie. Nie len reštrukturalizáciu Váhostavu.
2/ Veritelia Váhostavu by mali spoločnosť Váhostav posunúť do konkurzu.
3/ Vláda má prostriedky na to, aby Váhostav v konkurze kúpila za slušnú cenu, ako celok – celú firmu očistenú od záväzkov. Nasadila by do firmy krízový management, ktorý by sa postaral o ďalšie fungovanie spoločnosti, zachovanie zamestnanosti a plnenie svojich zákaziek. V podstate by tak firmu zoštátnila – bez záväzkov z minulosti.
4/ Správca konkurznej podstaty by z peňazí získaných predajom celej spoločnosti vyplatil veriteľov. Riadne by preveril pohľadávky, najmä zahraničných a schránkových firiem, aby fiktívne pohľadávky vylúčil z plnenia nárokov veriteľov.
5/ Po konsolidácii spoločnosti (tak o rok, či dva) by štát predal Váhostav a peniaze by sa mu tak vrátili. Nie je vylúčené, že by na tom štát ešte aj dobre zarobil.
6/ Parlament by získal čas na pokojné rokovanie o výsostne odbornej téme, ako je reštrukturalizácia.

Výhody tohto riešenia:
A/ veritelia Váhostavu by získali slušné plnenie svojich záväzkov.
B/ majitelia Váhostavu by prišli o spoločnosť.
C/ Váhostav by ostal ako plne funkčná spoločnosť, schopná stavať aj náročné stavby.
D/ Zachovala by sa zamestnanosť v spoločnosti.

Budúcnosť železnice – 4 – Štúdia realizovateľnosti železničného uzla v Bratislave

06.11.2019

Tento článok začnem netradične. Rozprávkou. Až potom sa budem venovať štúdii realizovateľnosti železničného uzla v Bratislave. Prečo? Preto, lebo aj rozprávka dokáže mnoho vecí objasniť. ROZPRÁVKA: Kde bolo, tam bolo, žila jedna veľká rodina. V tejto veľkej rodine sa jeden starý pán staral o autá a mal na starosti dopravu členov rodiny do práce, do škôl, na [...]

Budúcnosť železnice na Slovensku – 3 – Bratislava a vládne mestečko

07.04.2019

Na jeseň v roku 2016 som napísal svoj prvý blog na tému železnica, pod názvom: Doprava v Bratislave – 1 – Železnica. Napísal som o tom, ako si predstavujem modernizáciu železničného uzla v Bratislave. Veľmi príjemne ma prekvapil záujem, ktorý tento článok vyvolal a stále vyvoláva. Signalizuje mi to, že problematika dopravy v Bratislave je téma, ktorá obyvateľov [...]

Budúcnosť železnice na Slovensku – 2 – Regionálne a vysoko-rýchlostné trate

13.01.2018

Vo svojich predchádzajúcich blogoch som sa zaoberal modernizáciou železničného uzla v Bratislave, ako aj predstavou o vytvorení štyroch hlavných železničných ciest na Slovensku. Dnes chcem vysvetliť, ako by, podľa mňa, mali byť upravené a dostavané niektoré regionálne železničné trate, ako aj vysvetliť svoj názor na výstavbu vysoko-rýchlostných železničných tratí [...]

Martin Dubéci

Žiadny „trucpodnik“ voči Matovičovi. Dubéci: 17. novembra sa PS stretne na proteste so SaS, Demokratmi a KDH

09.11.2025 15:54

Po ich zhromaždení bude nasledovať zhromaždenie občianskej spoločnosti.

Čína, Orbán, Putin, Peking, Maďarsko, Rusko

Magyar: Putin chce udržať pri moci Orbána, svojho najbližšieho spojenca v EÚ

09.11.2025 14:54

Predseda strany TISZA v rozhovore uviedol, že ak sa stane premiérom, Maďarsko sa opäť obráti na Západ a vstúpi do eurozóny.

šutaj eštok

Šutaj Eštok je proti a aj za hazard. Majerský Huliakovej novele hovorí nie

09.11.2025 14:05, aktualizované: 15:09

Ak pán Huliak tvrdí, že jeho návrh prinesie stovky miliónov eur do rozpočtu, nech sa páči, nech to ukáže, hovorí šéf Hlasu.

Rakúska polícia

Matka omylom zrazila svoju dcéru autom, dieťa zomrelo

09.11.2025 13:57

Rodičia dievčatka v čase incidentu menili pneumatiky na svojom aute.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 26
Celková čítanosť: 720942x
Priemerná čítanosť článkov: 27729x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy